Egypt world city
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
Egypt world city

computer and life Helpfull

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

عشان كده بقينا كده

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
malka
Webmaster
Webmaster
malka

انثى

عشان كده بقينا كده Empty
مُساهمةموضوع: عشان كده بقينا كده   عشان كده بقينا كده Icon_minitime29/7/2007, 11:49 pm

الموضوع النهارده عنوانه غريب بس لما تقرا هاتفهم وبعد ماتفهم هاترد وبعد ماترد هانفهم ...

اكيد كل حاجه فى الدنيا ليها سبب
يعنى ايه
يعنى ربنا خلقنا علشان نعبده
وبنروح المدرسه علشان ندخل الجامعه
وبنروح الجامعه علشان نتخرج
وبعد ما بنتخرج بنقعد على القهوه
طيب انت ينفع تروح تقعد على القهوه من غير ما يكون معاك شهاده الناس هاتقول عليك ايه جاهل
لازم تبقى متعلم ومعاك شهاده علشان تقعد على القهوه والناس تحترمك
طيب احنا كده ليه اقولك ليه
فى البدايه
داخلنا ابتدائى وبعدها اعدادى وبعد الاعدادى اللى راح ثانوى صناعى واللى راح ثانويه عامه يارب نجح بتوع الثانويه يارب
المهم واللى دخل ثانوى صناعى راح اشتغل تباع على ميكروباص او اشتغل ميكانيكى وبقه راجل كسيب
واللى دخل الثانوى
فيه اللى دخل كليه نص نص وفيه اللى دخل اللى بيسموها كليات القمه الطب والهندسه والصيدله
تمام
وبعد كده احب اسال الناس انتو اتعلمتوا حاجه
ناس هاتقولى اه وناس هاتقولى لا وناس هاتقف مبلمه مش عارفه ترد
اقولك بقه احنا اتعلمنا اتعلمنا الا شى
اتعلمنا ازاى واحنا بننسى اللى بندرسه بعد ما نخرج من الامتحان وانا عن نفسى بنسى قبل ما ادخل الامتحان كمان
بس العيب فى مين
العيب بقه فى الراجل بتاع القهوه اللى مش راضى يخفض المشاريب اللطلبه الجامعين اللى قاعدين عنده
وتيجى بقه نظره سريعه على القهوه الى فيها ناس متعلمين وناس جهله
تلاقى المصيبه الانسان المتعلم فقد الثقه فى نفسه بعد ما اتعلم وقعد على القهوه والانسان الجاهل قال دا انا راجل فتك يعنى من غير علام ولا نيله اتسوينا ببعض بالعكس انا راجل صنايعى كسيب فا يتغر فى نفسه بقه فا يقعد يفتى فى اى حاجه ويقولك انا زى المتعلمين كلنا على قهوه واحده
وعلشان كده اصحبنا نقول للميكانيكى والسواق والسباك يا باشمهندس
واصبحنا نقول لحلاق والجزار يا دكتور
واصحبنا نقول للى واقف فى مقله بيبيع لب يا استاذ
مع كامل الاحترام لاصحاب المهن المذكوره
واصبحنا بنقول للمتعلمين يا عواطليه
وعلشان كده بقينا كده
tito2510
Webmaster
Webmaster
tito2510

ذكر

عشان كده بقينا كده Empty
مُساهمةموضوع: رد: عشان كده بقينا كده   عشان كده بقينا كده Icon_minitime1/8/2007, 8:43 pm

انت عندك حق بس لازم تعرفى ان احنا ال قاعدين فى بلد مش بتعتنا خلاص البلد اتباعت من النهايه ان المطلوب فعله تدمير الشباب بكل وسائل التحبيط والاغرائات الموضوع كبير اوى بس المهم نمسك جزءجزء ونحله هنوصل لحله كله اه هناخد وقت بس لازم نضحى علشان جيل المستقبل بس المشكله فى اليضحى كل بيقوله وانا خدت اه من الجاى اذا كنت ما خدتش حاجه من الجيل الفات ياعم انا مالى بس مش المهم انت خدت اه ولا اديت اه المهم ارضاء ضميرك بس الزمن ده مفهوش حد عنده ضمير يا حسرتنا بيقنا كلنا ولااياااااااااااااا
شكرا ياهبه على الموضوع الجامد ده
http://tito2510.bravehost.com
malka
Webmaster
Webmaster
malka

انثى

عشان كده بقينا كده Empty
مُساهمةموضوع: رد: عشان كده بقينا كده   عشان كده بقينا كده Icon_minitime1/8/2007, 9:21 pm

انت كبرت الموضوع اوي بص اللي عايز يشتغل هيشتغل اقل حاجة هيعملها هيعمل مشروع صغير وبعد كدة هيكبر انا عن نفسي لو مش لقيت شغل هعمل مشروع صغير واشغل فيه اصحابي وبعد كدة هيكبر لكن اللي مش عايز يشتغل ولا بيحب الشغل مش هيعمل حاجة خالص في حياته وطبعا هيقعد علي القهوة
tito2510
Webmaster
Webmaster
tito2510

ذكر

عشان كده بقينا كده Empty
مُساهمةموضوع: رد: عشان كده بقينا كده   عشان كده بقينا كده Icon_minitime4/8/2007, 3:42 pm

u r sooo young and didnt c the darkeness which we knowe it now
i knowe that one day u will c it bas dont harry to c this day
http://tito2510.bravehost.com

عشان كده بقينا كده
صفحة 1 من اصل 1